Освіта є невід’ємним правом людини. Особливе місце в освіти займають діти з особливими освітніми потребами, що мають фізичні або психофізичні порушення розвитку. Маючи рівні права на освіту, розвиток, участь у житті суспільства – в реальному житті, діти з особливими потребами нерідко позбавлені можливості реалізувати ці права. Спільнота практичних психологів закладів освіти Білозерської територіальної громади згідно плану роботи на 2022-2023 навчальний рік 10 травня розглянула на своєму засіданні питання психологічного супроводу інклюзивної освіти. Одним з основних принципів міжнародних стандартів є право дітей з особливими потребами на інтеграцію в суспільство, основою якої є забезпечення таким дітям доступу до якісної освіти. Актуальність цієї проблеми полягає в тому, що педагоги, працівники психологічної служби повинні створити умови і надати допомогу в психологічній та соціальній адаптації, підготовці до повноцінного життя в суспільстві дітей з особливими освітніми потребами. Адже навчання таких дітей спільно з їхніми здоровими однолітками сприяє їх соціальній адаптації. Таке навчання є корисним також і для здорових дітей, бо вони вчаться розуміти проблеми інших, стають добрішими.
Цікавими й корисними
присутнім були презентаційні доповіді практичних психологів Коваль А. Л (ЗДО №
19) – «Позитивна взаємодія через розуміння стану товариша», Ніколаєвої В. Ю. (ЗДО
№ 22) – «Чинні нормативно-правові документи, що регулюють організацію
інклюзивного навчання в закладі освіти», Воронової І. В. (ЗОШ № 13) – «Формування толерантного ставлення до дітей з
особливими потребами в освітньому середовищі».
Травень – місяць звітів та підведення підсумків роботи за минулий
навчальний рік. Татаренко Г. С (ЗОШ № 15) ознайомила присутніх з новою формою звітності
АІС “Я-психолог”, автоматизованою інформаційною системою, розробленою для
спрощення роботи практичних психологів й соціальних педагогів. З
метою виявлення проблемних питань в роботі психологічних служб громади та
планування їх діяльності на 2023-2024 навчальний рік керівник ПНМК психологічної
Спільноти Самарська М. В. (ЗОШ № 18) провела для учасників семінару
психологічний брейн-стормінг. В креативній та творчій атмосфері психологи
намітили низку важливих питань, що потребують щільної їх уваги в майбутньому.
Немає коментарів:
Дописати коментар